Plugin de matriculació UJI
Aquesta Aula Virtual s'ha creat per gestionar el PIE "Reflexió i millora de la docència al Grau en Enginyeria Informàtica".

L'objectiu del projecte d'innovació educativa (PIE) és dur a terme una reflexió a nivell dels continguts, tècniques d'ensenyament-aprenentatge i competències transversals que actualment s'ensenyen al Grau en Enginyeria Informàtica amb la finalitat de millorar-les en l'actual context de reforma dels pla d'estudis dels graus (pel RD822/2021). D'aquest procés de reflexió conjunta del professorat s'espera obtenir diversos resultats:

  • En primer lloc, una anàlisi del que s'està fent tant a nivell de contingut i competències transversals com de tècniques pedagògiques en les assignatures del grau, posant de relleu les bones pràctiques d'algunes assignatures o accions innovadores que es duen a terme, així com possibles mancances que es detecten.
  • En segon lloc, aquesta reflexió servirà per dur a terme la millora del grau, realitzant els canvis necessaris, no sols en quant a contingut sinó també pel que fa a temes d'innovació educativa o competències transversals a treballar.
  • Finalment, del catàleg de temes innovadors que sorgisquen en les jornades de reflexió, es realitzaran tallers per millorar la formació pedagògica o les habilitats en competències transversals del professorat.

L’objectiu general d’analitzar i millorar la docència en el grau d’una forma holística tenint en compte les tècniques d’ensenyament-aprenentatge però aplicades a l’àmbit del grau es completa amb els següents objectius secundaris que es pretenen assolir amb la consecució del projecte:

  1. Cohesionar a l'equip docent del grau fomentant l'intercanvi d'experiències entre professorat novell i més veterà per tal d'assegurar el relleu generacional al front del grau.
  2. Comprendre les innovacions docents que es fan en altres assignatures i ser capaços de definir l’organització del nou pla d’estudis tenint-les en consideració.
  3. Incorporar i millorar aquelles competències transversals que han sorgit amb força en els darrers anys des de que es va implantar el grau com per exemple la perspectiva de gènere, la sostenibilitat, o la conscienciació i l’assoliment dels ODS.
  4. Millorar el pla d’estudis del grau d’una manera holística considerant tant els continguts, com les bones pràctiques docents e innovadores i les competències transversals.